De familie Vosselman zet alle zeilen bij: “Onze vaste gasten houden ons op de been”
De familie Vosselman stond te juichen toen de deuren van Brasserie & Wijnbar Martins in juni weer open mochten. En ze waren niet de enigen. Eigenaar Henk Vosselman: “Onze vaste gasten waren ons niet vergeten. Tot eind september hebben we hartstikke leuk gedraaid. Dat is wel kicken hoor! Deze zomer heeft bewezen dat het goed komt zodra we weer open mogen.”
Bij het gezin Vosselman gaat het 24/7 over eten, drinken en gastvrijheid. Niet gek, als je bedenkt dat Henk, samen met zijn vrouw Astrid en dochters Lizzy en Juliette, Martins runnen. Dat dit in maart ineens tot stilstand kwam was een klap. Henks eerste gedachte: “We hebben tot het begin van dit jaar altijd een heel intensief en druk leven gehad. Dit kan toch niet zo aflopen na 23 jaar?”
Tegenstrijdig gevoel
Het afgelopen jaar vergde het nodige van de familie. Maar aan creativiteit geen gebrek. Lizzy: “Sinds maart hebben we alle zeilen bijgezet. We riepen een bezorgservice in het leven en de cadeaubonnen waren niet aan te slepen. Klanten hebben ons zó gesteund. De gunfactor is er, maar je merkt wel dat mensen inmiddels wel een beetje moe worden van de situatie.”
“We willen ergens naartoe werken. Geef ons een datum. Is dat na de kerst, so be it.”
Ze wachten met smart op meer duidelijkheid. Henk: “We willen ergens naartoe werken. Geef ons een datum. Is dat na de kerst, so be it. Als ondernemer wil ik morgen weer open, maar mijn verstand zegt ook: doe wat het beste is en pak even door! We staan vierkant achter het beleid van de gemeente. Ze denken mee met de horecaondernemers, verruimen de terrasvergunningen. Super! Maar het voelt tegelijkertijd tegenstrijdig. De burgemeester roept op om zoveel mogelijk thuis te blijven, terwijl wij mensen naar de stad toe moeten trekken. Dat is lastig.”
Lieve berichten via social media
Lizzy: “We kijken continu naar oplossingen. Naast bezorging van lunch en diner hebben we nu ook een uitgiftepunt. Dat loopt, maar we zijn met nog veel meer leuke dingen bezig, zoals wijnpakketten en glaswerk. Marketing is nu zo belangrijk. De lieve berichten via social media en de steun van alle gasten die blijven bestellen houden ons op de been!” Daar is haar vader Henk het volmondig mee eens: “De omzet is mager, maar het contact dat we hiermee houden met onze gasten is goud waard. We hebben er vertrouwen in dat het goed komt. Dat heeft afgelopen zomer wel bewezen.”
Ondernemers als de familie Vosselman steunen?
Wil jij ondernemers als de familie Vosselman steunen? Dat kan! Kijk op uitinapeldoorn.nl/thuismenu om te zien welke leuke dingen ondernemers bedacht hebben om jou thuis te voorzien van al het lekkers dat zij in huis hebben én hoe je kunt bestellen.
Dit interview is tussen vrijdag 13 november en 11 december afgenomen.