Stephanie stond in maart voor een pittige beslissing: “Uitstellen of afblazen?”
Een heel jaar voorbereiding ging eraan vooraf. Alles was geregeld voor The Self-Made Summit op 23 april van dit jaar. Totdat het virus roet in het eten gooide. Stephanie Knoors en haar zakenpartner stonden in maart voor een pittige beslissing. “Het is goed gekomen. Maar op een andere manier dan we dachten.”
The Self-Made Summit is een evenement voor ondernemende vrouwen met ambitie. “Met ambitie bedoelen we: doen waar je altijd al van gedroomd hebt. Het doel van het evenement was de positie van vrouwen in het bedrijfsleven te versterken”, vertelt Stephanie, mede-initiatiefnemer van The Self-Made Summit. “Dat is hard nodig, want er is nog steeds veel ongelijkheid tussen mannen en vrouwen.”
Anders dan gedacht
Na de persconferentie in maart werd duidelijk dat het evenement niet kon doorgaan op de manier die ze in hun hoofd hadden. Na een paar dagen van mitsen en maren, hakken ze de knoop door. De hele productie wordt verzet naar 8 oktober. “Dan hebben we het ergste wel gehad, dachten we. Het komt wel goed. En het kwam ook goed. Maar op een andere manier dan we dachten.”
Positieve berichten
Ze kreeg de ruim veertig sprekers, sponsors en partners mee in hun plan deze editie van The Self-Made Summit om te bouwen tot een hybride evenement; een combinatie van online en offline. “Het had heel wat voeten in de aarde, maar het is gelukt. In een paar weken tijd stampten we een platform uit de grond waar interactie met deelnemers mogelijk was, waar bezoekers via een livestream alle presentaties konden bekijken én terugkijken en waar ruimte was om te netwerken. Bezoekers hadden duidelijk echt behoefte aan inspiratie, delen en verbinden. We hebben zoveel positieve berichten gehad! Samen met ons team is het gelukt en daar ben ik heel trots op.”
“Het is leuker om te kunnen zeggen: dit hebben we samen gedaan”
Zes jaar geleden verhuisde Stephanie naar Apeldoorn. Ze moest even wennen, maar merkte al snel dat het saamhorigheidsgevoel hier enorm groot is. “Ik weet dat het een beetje afgezaagd klinkt, maar het motto ‘we doen het samen’ is wel de manier om hier doorheen te komen. Niemand vindt het leuk, maar je komt er uiteindelijk doorheen. En het is leuker als je kan zeggen: dit hebben we samen gedaan.”
De gemeente kan hier nog wel een tandje bijzetten, vindt Stephanie. “Ik zie een select groepje bestuurders uit politiek Apeldoorn een rondje maken om te polsen hoe het met ondernemers of mensen in de zorg gaat. Vraag hoe je kunt helpen én deel hun verhalen, wees zichtbaar! Als we het samen moeten doen, dan ook écht met z’n allen!”
Dit interview is tussen vrijdag 13 november en 11 december afgenomen.